vineri, 13 aprilie 2012

Cand vrei sa vinzi pantofi

Bun, ai o fabricuta de pantofi. Incerci sa creezi calitate, caci pui clientul pe primul loc. Si incerci sa vinzi pantofii.

Numai ca, ceva nu merge.
Fie ca pretul tau este mai mare, greu sa te pui cu chinezii care produc pe banda rulanta la preturi extrem de mici, desigur pret mic = caitate slaba. Fie reclama produsului tau este una slaba sau inexistenta, si cum reclama este sufletul comertului ....
Si care ar fi cea mai buna reclama daca nu chiar produsul in sine? Dar din sutele de variante, de ce cumparatorul ar alege produsul tau? Am putea crede ca este o loterie, dar nu este chiar asa. Pentru a vinde un produs sunt necesare cateva lucruri ce par nesemnificative la prima impresie dar se leaga una de cealalta.
Presupunem ca in privinta calitatii produsul este exceptional. Presupunem ca exista si ceva reclama, cateva reclame stradale si ceva prin online (la tv. costa prea mult). Dar produsul in sine, cum isi face el reclama? Doar prin faptul ca este calitativ superior altor produse? Gresit.
Produsul afisat la raft nu vorbeste singur, ambalajul insa da. Un ambalaj frumos face cat o reclama scumpa in prime-time la tv.
Din ce in ce mai mult se pune pret de design, pe ambalaj. De foarte multe ori un produs slab calitativ dar cu un ambalaj frumos s-a vandut mult mai bine decat un produs calitativ superior ambalat in ceva neatragator, desi preturile erau asemanatoare.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu